חפשו דירה
לייעוץ משכנתאות Elder Accessibility

מדריך לדירות מיוחדות בשוק הדיור

Facebook WhatsApp Mail

איזה דירות מיוחדות קיימות כיום בשוק הדיור? המגזין מציג מילון דירות מיוחדות.

דירת גג

דירה זו ממוקמת  בקומה העליונה של הבניין וכוללת מדרגות פנימיות מתוך הדירה ישירות לגג פרטי בנוי השייך בלעדית לדיירי הפנטהאוז. בדירות גג מסוימות יש בגג גם חדר שינה נוסף וקיימות גם דירות גג שכוללות מרפסת שיוצאת מהדירה עצמה בנוסף לגג עצמו.
קהל יעד: מי שאוהב לגור בגובה, מעריך נוף, מחפש פרטיות מוחלטת במסגרת בניין משותף ומעדיף שטח של גג מרוצף שלם על פני מרפסת שמש, כשאין אף שכן מעליו.

פנטהאוז


דירה בעלת מפלס אחד הממוקמת בקומה העליונה של הבניין מצוידת במרפסת גדולה במיוחד. לרוב הפנטהאוז הוא בגודל של שתי דירות סטנדרטיות בבניין. כאשר שטח המרפסת הינו כפול מהמרפסות שביתר הדירות בבניין בפרויקטים חדשים רבים משאירים את המטבח והאמבטיה לא בנויים כדי לתת לדיירי הפנטהאוז את חופש הבחירה לעצב את קווי המתאר של הדירה כראות עיניהם.  היות ובכל בניין יש רק פנטהאוז אחד או שני פנטהאוזים, ההיצע נמוך והעלות גבוהה יחסית וזו נחשבת לדירה היקרה ביותר בבניין (לרוב יותר מדירות גן). לרוב שטחי הפנטהאוזים נעים בין 150-200 מ"ר, כשאליהם צמודה מרפסת בשטח של כ-70 מ"ר. ישנם גם פנטהאוזים דו קומתיים עם מרפסת משותפת או שתי מרפסות, אחת לכל קומה.
קהל יעד
: דירת פנטהאוז נהדרת להשגת תחושת פרטיות, ומותאמת עבור מי שמחפש דירה גדולה במיוחד עם מרפסת גדולה במיוחד עם אפשרות לאירוח בחוץ ללא הדרישה בתחזוקה של גג שלם.

מיני פנטהאוז


זו היא דירה חד מפלסית גדולה יחסית עם מרפסת רחבת ידיים הממוקמת מתחת לפנטהאוז. ישנם בניינים בהם יש 4 מיני פנטהאוזים בקומה המצוידים במרפסת קטנה יותר משל הפנטהאוז, אך גדולה יותר משל דירה סטנדרטית בבניין. לרוב מדובר ב-4-5 חדרים ו-50 מ"ר מרפסת.
קהל יעד: הבחירה האידיאלית למי שלא יכול להרשות לעצמו פנטהאוז, אך רוצה ליהנות ממגורים בקומה גבוהה וממרפסת שמש גדולה יחסית.

דירת גן


דירת קרקע בבניין משותף שגולת הכותרת שלה היא גינה פרטית צמודה עם יציאה ישירה מהדירה. לעיתים יש לדירה גם כניסה נפרדת בנוסף לכניסה הראשית מהלובי. בדירות גן גדולות יחסית ניתן גם לבנות בריכה ו/או ג'קוזי ספא. דירות גן נעות בין 3-6 חדרים בגודל של 100-150 מ"ר עם גינה בגודל 100-300 מ"ר.
קהל יעד: למי שמחפש אווירה של כפר בלב העיר ואלטרנטיבה לבית צמוד קרקע בבניין מגורים מבלי לוותר על חצר מטופחת. ניתן להקיף את החצר בגדר וכך לייצר תחושת פרטיות מקסימאלית.

דופלקס


דירה המפולגת לשתי קומות עם מדרגות פנימיות המחברות את שתי הקומות. ישנן דירות דופלקס בהן הכניסה היא מהמפלס התחתון ויש דירות של "דופלקס הפוך" בהן הכניסה היא מהמפלס העליון. ניתן למצוא פרויקטים המציעים דירות דופלקס בגדלים שונים, בקומות נמוכות או גבוהות ואפילו פנטהאוז דופלקס עם מרפסות שמש בכל מפלס.
קהל יעד: מצוין למי שמחפש להשיג תחושה של וילה עם מפלסים בתוך בניין משותף, או מחפש אלמנט של הפרדה פיזית בין קומות, למשל, מפלס הורים לעומת מפלס חדרי ילדים, או מפלס אירוח לעומת מפלס בו חיים בני הבית.

טריפלקס


זו היא דירה תלת מפלסית הכוללת שלוש קומות בדירה אחת המחוברות ביניהן במדרגות פנימיות. לרוב החלוקה היא של מפלס סלון ומטבח ושני מפלסים של חדרי שינה להשגת תחושה של "וילה" בתוך בניין מגורים.
קהל יעד: מי שאוהב חלוקה ברורה של חללים ומחפש דירה גדולה במיוחד מבלי לוותר על סביבת מחיה מרווחת בבניין משותף.

לופט


המאפיין הבולט של דירות לופט הוא המרחב – תקרות גבוהות (עד 7 מטרים) כשאפשר להוסיף למרחב גם מדרגות לקומת גלריה ולעצב את הדירה כאופן ספייס או עם מספר חדרים (תלוי במפרט הטכני, באילוצים ובתקציב). ניתן למצוא דירות לופט בקומות שונות בבניין מלופט קרקע ועד לופט פנטהאוז וגם לופט דו קומתי. לופטים עם מרפסות שמש ולופט כפול גדול במיוחד לעומת לופטים סטנדרטיים בבניין.
קהל יעד: מי שמחפש מרחב ייהנה מאוד מדירות לופט בעיקר בשל גובה התקרות ותחושת האוורור שגובה זה מייצר. גובה התקרה מאפשר גם גמישות בתכנון, למשל, להוסיף בפרויקטים מסוימים הנמכות ולייצר קומות גלריה וכך לנצל באופן מקסימאלי את גובה התקרה מבלי לייצר הפרדה של שתי קומות שונות בלופט אחד.